Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 29 april 2010

Tack Malin!! =)

"Men mamma, VARFÖR är det så mycket vatten på golvet???" utbrast Alfons imorse när jag stod i den härligt varma ducshen... Det var samma sak igår när Robban duschat så han var så duktig och rensade avloppet. Men tydligen är det inte där problemet är. Det var alltså ca 1 cm vatten ändå till tröskeln. Så jag tog skrapan och skulle skrapa det under badkaret till avloppet, vattnet försvann, för att sedan komma tillbaka likt en Tsunami... Så ett samtal till Robban, lite trix och fix, och vattnet fösvann.

Astrid har varit på 18 månaders kontroll idag. Hon gick igenom besiktningen. Hon var så duktig, doktorn fick känna och klämma på henne utan protester. Sen var det dags för sprutan och det hade gått alldeles galant om distriktan inte promt skulle ha henna till att titta på sprutan, *idiot* så Astrid skrek som en galning och sprattlade, jag klarade inte av att hålla henne stilla och självklart blev det en rispa på armen, varpå det komme en hel del blod. Men lillan skulle INTE ha plåster!! =)

Alfons var hos mamma under tiden, när vi kom dit blev vi bjudna på lunch!! =) Astrid somnade och Alfons och mormor satte sig att läsa sagor, jag for till Lövånger. Gick och dolade på "Varuhuset" i lugn och ro, en tväris på blomsteraffärn och så in på järnaffärn för att träffa Robert!! Alltid lika kul att träffa honom, men tänk att jag ska måsta fara till Lövånger för att träffa honom!!?? =P I tisdags när jag sa till barnen "Nu ska vi börja med middan så den är klar när pappa kommer hem" utbrister Alfons "VAA? Ska inte pappa stanna och skruva idag???" *haha* Men idag har han stannat i Lövånger!! =)

Till middag åt vi våfflor. Sen stod det disk, tvätt och dammsugning på schemat. Farfar och Lena kom förbi en sväng och Alfons gick ut. Det händer typ... aldrig... att han är ute själv, men han cyklade och lekte ute. Kom in och sa "Det är som skönt att vara ute själv, det är inget skrik.." Gullungen min!! Fet

Telefonkatalogen damp ner i brevlådan. Catrin på jobbet sa en gång att hon använde tidningspapper för att torka fönsterna, så jag rev i telefonkatalogen och började putsa, och det blev så fint!! =) Mamma kom förbi, och hon ställde sig och strök de nyinköpta gardinerna som jag hittade på varuhuset!!! Det blev så fint!! Sen strök hon även två skjortor som hängde framme. Har jag VÄRLDENS BÄSTA MAMMA, eller vad??????? =) *Oooo yes*
Barnen har somnat och jag har äntligen fått sätta mig i soffan!! Tänt lite ljus och tagit på tjocksockarna, krypt under filten och har det bara mysigt!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)