Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 28 december 2011

Idag hade jag (återigen ;)) ett "samtal" med barnen om att plocka upp efter sig. Tar man av sig ett par smutsiga sockar el dyl så går man och lägger dem i tvättkorgen direkt. Man får mer än gärna sprida ut bilar/ dockor/ pussel mm över hela golvet i lekrummet, bara man plockar ihop dem när man lekt färdigt med dem... annars kommer den här mamman att bli (ännu mer) galen! De verkade förstå (även denna gång... ;)) Så nu tänkte jag (åter igen) ta samma "samtal" med pappan i huset... Han är dock svårare att få att ändra på! ;)
Robert och Alfons är på hockey ikväll, snacka om lycklig kille (killar). Jag, Astrid och Arvid for och handlade och hälsade på på mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)