Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 9 oktober 2012

En lång dag till ända. Astrid får ju vara hemma från förskolan i veckan, kändes bökigt att packa in dem i bilen föra att skjutsa in henne för några timmar. Men hon blir onekligen lite understimulerad här hemma. Alfons vill/ orkar inte leka och Arvid vill helst bli buren av mig. Robban kom inte hem till middan då han har varit på hockey ikväll. Så jag erkänner att det har varit en lång dag det här... Med få sömntimmar före.
Alfons vill duscha på kvällarnan nu, han tycker att det svalkar skönt på det kliande. Astrid vill inte vara sämre, så hon duschar hon me. Och de är så duktiga, Alfons klarar allt själv, Astrid behöver bara lite hjälp med håret. Men med dessa nya "rutiner" måste man tidigarelägga kvällsrutinerna. Måste börja typ en timme innan man verkligen vill ha dem i sängen. När de väl var till sängs somnade de direkt. Arvid däremot, jag bar och bar, sjöng och vyssjade, och tillslut, efter typ 45 minuter, så somnade han. Av erfarenhet så bar jag honom en stund extra så han riktigt fick somna innan jag la ned honom. Men efter typ tre minuter stack där fram ett glatt anskte över vaggkanten. Sen var det kört att få honom att somna igen, men glad har han varit!!
 
Till kvällsfika ville Atsrid ha ett kokt ägg. Det förvånade mig egentligen inte, hon kan komma på det mest knäppaste... Det som förvånade mig var att hon åt upp det!!! ;)
 
Nu ska jag gå isäng, och hoppas att alla sover inatt, annars blir nog morrondagen, om möjligt, ännu längre...

GOD NATT! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)