Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 31 oktober 2012

 
 
Regn å regn. Regnandet innebar att det inte blev nån hockey/skridsko skola för Alfons. Han var besviken...
Astrid har varit på förskolan idag, så det har bara varit jag och pojkarna hemma. En annorlunda känsla... Saknade faktsikt "fläkten" av Astrid! ;) Arvid har inget stopp i sig nu. Han klättrar och klättrar, inget verkar vara omöjligt. Jag minns att Astrid oxå var sån, klättrade långt innan hon började gå. Arvid har tagit några väldigt stapplande steg själv idag, lillparveln, varför ska tiden gå så fort??
 
Vi har bakat bullar och stökat på. Barnen har varit lite ledsna/ besvikna för att vi inte har firat Halloween, och jag får dåligt samvete. Men jag ska i ärlighetens namn berätta för er att jag inte riktigt vet vad detta Halloween är... Det är inte samma som Allhelgona, det vet jag. Kan det vara en tradition från USA som affärerna har annamat för att tjäna mer pengar?? Gå runt och tigga godis... Det är samma sak som med Påskkärringarna nu förtiden... När jag var barn och påskade så hade jag godis i min lilla korg som jag bjöd på, och visst, jag fick mer godis/ frukt i den korgen, men syftet var att bjuda. Men nu vill ju påskkärringarna BARA HA godis... Näe, jag har inte riktigt förstått det här än... Kalla mig knäpp om ni vill, men så är det! :P Däremot är det ju inge kul att se barnen besvikna... Men vi har haft roligt på annat sätt!! :)
 
Sista oktober idag... 14 år sedan jag och Robban blev tillsammans. 14 år... om två år till har vi varit tillsammans halva mitt liv... det låter ju helknäppt!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)