Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 26 oktober 2012

 
Vi var ute en stund på förmiddan och spelade lite bandy... eller hockey eller vad det nu var vi gjorde... ;)
När vi lagt Arvid att sova bakade vi lite. Jag är jätteimponerad av hur duktiga barnen är. Igår gjorde vi äppelmuffins som fanns klara till Alfons när han kom hem från skolan. Astrid gjorde i princip allt själv, knäckte äggen, mätte mjölet, vispade, ställde ut formar, skalade äpplen och tryckte ned dem i smeten. Hon tyckte att det var jättekul, och hon var jätteduktig!! Och Alfons älskade muffinsarna "Hur många får man!!???" :)
 
Annars har vi inte gjort så mycket idag. Läst böcker, lekt affär, eldat, spelat och byggt pussel.
 
Efter middan gick Robban upp och sjåade ett tag, en fredagkväll?? Men jag klagar inte!! I love it! :) Jag och barnen lekte "Gubben i lådan" under tiden. De satt i fotbaljan och la en filt över, och skrattade och hade jätteroligt. Arvid fick oxå vara med såklart! :)
 
Arvid somade med vällingflaskan. Alfons somnade bums han la sig. Astrid satt jag med ett tag och strök henne på ryggen tills hon somnade. Hon har så mycket funderingar när hon lägger sig. "Mamma, vuxna hal hål i näsan!" (Innan jag förstod vad hon menade, men det är ju så klart håR vi har i näsan ;)) "Mmm" "Mamma, valföl hal man vattkoppol?" "Jaaaa, säg det, varför tror du?" "Kanske föl att man ska få känna hul det känns!" "Mamma, kan du göla så stol mage som näl Alvid val i den?" "näe, inte riktigt (men nästan... ;))" "Mamma, ..." Ja, så håller hon på. Och detta "Mamma" kan jag ibland bli galen på. Jag sa det till henne en gång, att du behöver inte säga "mamma" före allt du ska säga, för jag fösrår ju att det är mig du menar och som du pratar med! Och då kom den kloke storebrorn och säger, "Näe, du kan ju tex istället säga....  Du, den där tretti-åringen!!" *haha* oboy vad jag skrattade. Så nu säger hon det ibland istället för "mamma"... Fast å andra sidan så är jag ju väldigt stolt över att få vara hennes mamma... :)
 
Men nu kom jag ifrån det jag skulle skriva. När barnen somnat (och Robban...) och jag stökat undan dagen, tände jag massor med ljus, kröp under filten, såg "Skavlan" och åt en halv "Guldtackan"-bakelse som Robban så snällt överraskade med idag :) Och jag kände att "det här är jag värd!" ;)
 
God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)