Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 27 oktober 2012

Idag har vi eldat både ute och inne. Ute har vi eldat upp skräp, och inne har vi eldat för att få värme. Det är vitt ute och barnen blev överlyckliga. De skulle fram med bobar, skidor och spadar direkt. Men de nöjde sig med småskotrarna, de låg länge i snön och lekte och körde.
 
En snabbis till Lövångesr varuhus gjorde vi oxå, inga större fynd gjordes.
 
Till middag blev det Plommonspäckad fläskkarré. Gott, tyckte även barnen :)
 
Sen for vi till mor och far och surrade och fikade.
Väl hemma igen så var Alfons och Astrid ganska lätta att få isäng. De låg ett tag och bläddrade i böcker, Astrid somnade med boken över huvudet. Arvid däremot fick jätteenergi av sin välling... Och han klättrar. Upp i fåtöljerna, vidare till bodet... Står på stolarna... Robban tog Alfons och gick upp, då Arvid somnat bar jag upp han och Astrid oxå. Så nu sitter jag här själv!! Och det är så skönt!!! En riktigt skitdålig film är det på tv, men det spelar ingen roll, jag är själv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)