Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 12 oktober 2012

Med risk för klagan... ;)

Igår var vi ut en sväng i det härliga vädret. Första gången för Alfons sen i lördags... de var som kor som blir utsläppta på grönbete ;)
 
Vi kan det här med att vara hemma nu... det har varit lite av en prövning...
Alfons har varit trött, lite feber och huvudvärk, och kliande såklart. Han vill helst ligga i soffan och se tv.
Astrid har blivit förskyld. När hon blir sjuk så vill hon inte alls mysa under en filt i soffan (det vill hon ju inte som frisk heller ;)) Det är hopp och studs, gråt, skratt och leva om som gäller.
Arvid har xå blivit förkyld. Han vill helst bäras...
Och nu har vi (försökt) "samsas" med alla viljor i fem dagar... Jag har aldrig förut längtat så mycket efter egna rum åt barnen som nu. De har aldrig kunnat vara ifred från varandra, utan ständigt bredvid varandra... Det tar på krafterna.
Robban har varit borta flera kvällar i veckan. Jag har försökt smita upp på dagarna för att spackla, men det är inte lätt. Barnen vill inte vara själva nere, och ha dem med sig upp...? Då blir det inte så mycket gjort. Men jag har iaf hunnit spackla dörrfodrerna i Astrids rum... :)
 
Min rygg värker, antar att det är från allt bärande av Arvid.
Men idag ska vi packa lite, för i helgen far vi bort på en liten minitripp. Och det ska bli så skönt!! Bara vara vi och inte behöva bry sig om allt här hemma.
 
Men om det är nån annan som känner att de bara har såååååå lite att göra, så välkomna, kanske Ni vill slipa en trapp? Torka fönster? slipa väggar? skruva golvgips? Bara att höra av sig... ;P
 
Nu har jag fått surra lite... Jag tror att man behöver få göra det ibland!?
 
Kram och ha det gott :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)