Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 16 oktober 2012

Regn, regn, regn... Regnet gör mig inte så mycket. Tycker att det är mysigt att se och höra regnet, OM man får vara inne! Att följa Alfons ned till bussen när regnet öser ned är ingen hit. Astrids regnkläder blir blöta och otäcka att ta på igen då det är dags att fara in till förskolan. Till Arvid har jag inga regnkläder, så på honom måste jag byta allt igen.
När vi skjutsade in Astrid till förskolan så tänkte jag att vilken tur vi har som bor på landet och får ta bilen, och slipper gå/ cykla till förskolan sådanna här dagar ;) *haha*
Och nej, Alfons vill inte slippa stå i regnet och åka med oss in, han vill åka buss! :)
 
När Arvid sovde idag så gick jag upp och fick äntligen muren ren från allt tidningspapper. Spacklade lite oxå, så imorgon hoppas jag kunna måla lite dörrfoder :) Jag längtar!
 
När vi for hem från Jäckvik var vi in en sväng på Dollarstore. Där hade de 70% på badartiklar, så tre kronor kostade badringarna, helt OK kurs! ;) De har lekt med dem ikväll, och Astrid somnade med sin, när hon sen skulle vända sig i sömnen såg det jättekul ut... sötnosen min :)

3 kommentarer:

  1. Klart man vill åka buss, så länge inte orangekappan kommer ut och sandar ;)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)