Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 18 mars 2010

Katarinamelander.blogspot.com är inte en så inflytelserik blogg

*haha* Nä, kanske det... Jag kan inte adressen hiot till bloggen utantill, så jag var tvungen att googla fram den... och så stod det!!

Diskberget är numer borta!! För denna gång... Diskmaskinen funkar numer endast som diskställ... men då Astrid är så otroligt flitig på att stänga maskinen, så torkar det väldigt dåligt. Idag har vi varit på varuhuset, och hem kom jag med... det tar emot att berätta det, för det känns som om jag givit upp att diskmaskinen någonsin kommer att funka igen, hem kom jag med diskunderlägg... ni vet sånt där gult som man lägger på diskbänken och sedan disken på det för att det ska torka... ja, helt enkelt ett diskunderlägg!! Har även hunnit inviga det, och det luktade gräsligt... men det försvinner väl snart!

Efter varuhus-shoppningen så var vi in till pappa Robert på jobbet. Alfons stannade där och var butiksbiträde medans jag och Astrid gick och handlade. Hon hejjade typ 5 gånger på alla som hon såg, även om de var på andra sidan gången så ropade hon och viftade ivrigt med handen tills hon fått nån slags respons. Jag log och nickade lite och ville få deras förståelse... ;) Mellan alla hälsninger så slog hon upprepade gånger armen i vagnen och "grinade" tills jag sa "Fick du kalvdön" och därpå skrattade hon som ett tok en liten stund för att sedan göra om det igen. Och så höll hon på, och hon slutade inte att "grina" förrns jag frågat om "kalvdön"... lite pinsamt tyckte jag faktiskt att det var... jag försökte att viska till henne, men det ville hon inte alls vara med på, tydligt skulle det höras... jag hörde hur övriga i butiken viskade till varandra "det är Melanders flicka, och barnbarn!" Mmm... alla känner apan...
Robert har varit och skruvat ikväll igen, nu börjas det, och http://jlmotorsport.se/ är verkligen hans "andrahem" för tillfället! ;) Men det är inte mig emot! Jag och barnen åt en sen middag tillsammans, byggde pussel och busade på tills pyjamasen åkte på och de somnade så sött! Jag gjorde ett försök till att vila, men som vanligt gick det dåligt. Så nu är jag här på jobbet, laddad för nattvak, men trött som bara den... men jag ska gå och städa nu, så då håller jag mig vaken!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)