Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 10 mars 2010

Klagoinlägg...

Ont i ögonen, snorig, lite halsont... jag önskar att denna förkylning kunde bryta ut så att jag kunde få känna mig friskare sen... kanske, och förhoppningsvis lite piggare... Jag skulle LÄTT kunna gå och lägga mig samtidigt som barnen, vid sju, halv åtta... men det kan man ju bara inte göra!!! Det är ju när de har somnat som man gör undan disk, tvätt, dammtorkning, bortplockning... och man vill ju gärna hinna sitta en stund i en mjuk soffa (å inte på det hårda golvet för att leka ;)) och glo på dumburken och ha nåt hadarbete... DET är avkoppling för mig! Jag har hört kommentarer som "När hinner du sitta och sticka? Jag är då med mitt/mina barn på dagarna" ...JA, och det är jag oxå! Vissa dagar jobbar jag (även där får jag kommenatarer som "vad bra du har det som är ledig så mycket mitt i veckan" ...JA, men tänk då på att jag jobbar kvällar, nätter och helger, då majoriteten av er andra är ledig och kan umgås med nära och kära... men det hör liksom inte hit...) De dagar jag är hemma med barnen så är jag med dem, det är när de har somnat som jag hinner sticka/ pyssla/ virka... och DÄRFÖR blir klockan så mycket innan jga kommer mig isäng...

Nä, usch vilket klagoinlägg det här blev... som sagt, jag önskar att förkylningen kunde bryta ut istället för att mesa på såhär... då skulle nog allt kännas bättre!! ;)

Veckans övriga händelser:

  • Alfons har fått en spade slagen över asiktet på dagis
  • Astrid har svalt en legobit, även det på dagis
  • Robban har trasslat till ett garnnystan för mig, så han sitter nu och trasslar ut det
  • Nelia har hälsat på oss så Alfons har haft nån annan än mig att bråka med (VARFÖR uppfanns denna trots?? ;))
  • Det har hänt grejer på vindan (känner ni er sugna på att riva/ bygga: VÄLKOMNA!)
  • Har haft en "taineeelev" med mig på jobbet...
  • Astrids nya ordförråd är; natt natt, traktor , morbror
  • Bensinen ligger på över 13 kronor... =(
  • Det snöar!! Jättemysigt tycker jag! Jag är inte alls less på snön som alla andra verkar vara! Nu kan man ju kanske göra en snögubbe eller ha snöbollskrig

Ja, nu ska jag ta upp fötterna ur fotbadet och flörta till mig lite fotmassage! =)

Ha det så bra alla okända vänner!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)