Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 14 mars 2010

nattsvammel...

Nu är det nedräkning. När den här natten är gjord, så har jag bara två jobbarnätter kvar. Ja, inte nu i följd, men bara två schemalagda nätter kvar, sen ska jag sluta jobba natt, av flera anledningar...

Jobbade även natten till idag. Robert ville iväg och se nå isracing, så barnen fick vara hos Farfar, de var jätteglada! Så när jag hade gjort ett försök till att sova, så for jag och hämtade hem dem. Ja, jag kan inte förstå att det ska bara så himmelens svårt att sova efter att man har jobbat natt, är toktrött och somnar på direkten, för att vakna tre timmar senare... och jag tror (vet) att det behövs mer än så... jag sover ju inget före jag far iväg och jobbar heller... då vill jag ju vara med familjen...

Hur som helst... till middag blev det pressad potatis och lax med västerbottensost, *mumma* Alfons skulle absolut inte äta fisken för det "tyckte han inte om", när vi väl fått honom att smaka, så åt han inget annat än den! =) Han är som så många andra barn: tycker inte om sås. Säger jag att vi ska äta köttfärssås så blir det vilda protester, men om jag säger att vi ska äta köttfärs, och att det är orange vatten i den, så går det bara finfint! Även idag så var det ju sås på fisken, så vi förklarade att det var ju "bara" osten (+en massa annat smarrigt;)) som hade smält, ja, då gick det bra. "det man inte vet, mår man inte dåligt av"... och det stämmer iallafall i "såsfallet" för Alfons ! ;)

Oj, vilket svammel det här blir.. jag skyller på att det är natt och att jag har sovit lite... ;)

Efter middan kom mamma och Tobias, vi klädde på oss och gick ut en stund, åkte bob och skottade bort lite kiss... Tycker att det är liiiiiiite (läs MYCKET) irriterande att hundägarna låter hundarna kissa där man inte kan missa att det är en backe där barn leker!! "Ät inte snö som blivit gul, snö som är gul är inte kul!!!" Sen följdes vi hem till mamma och pappa, där bjöds det på nygräddad blåbärspaj och glass!! Och inte att förglömma; mammas bullar!!! *yummie* Vandrade hem i det som nästan blivit en snöstorm. La isäng barnen och satte oss att dega framför melodifestivalen. Och nu, ja, nu är jag på jobbet igen!! Och här är det för tillfället lungt, som det ska vara på nätterna, och så hoppas jag att det fortsätter! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)