Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 5 mars 2010

virkverk ;)

Jag kan inte släppa virknålen... resulterar i otaliga mössor och värk i axlar och handleder... men kul är det. Här har Alfons fått välja färger till en mössa... undrar vad han kan ha varit influerad av...?! ;)
En tidig morgon, Alfons ville ta kort. Inte till min fördel, men det bjuder jag på! =P Astrid på väg på kalas!
Alfons oxå! =)
Ja, virknålen har som sagt gått varm. I afton ska jag "leverera" några stycken bort mot Lövånger! Ska bli jättekul att träffa dem igen! Fast det inte var särskilt länge sen!! =)
Idag har vi varit ute i "Nancys backe" som Alfons har döpt den till. Nancy hade en stjärtlapp som vi fick låna, och det var ju skitkul, och fort gick det oxå! Så vi måste nog införskaffa oss några sådanna! Tror nog att Nancy var lite sugen på att åka oxå, men hon avstod... ;) Hade tänkt att vi skulle luncha ute idag, men det löste sig lixom inge bra med stekmöjligheterna, så det blev lite extra lek ute och sen lunch inne!
Astrid sover och Alfons spelar hockeyspel. Huset är dammtorkat, skurat och dammsugit! "Allt" är bortplockat och jag hoppas att det håller i sig ett tag iaf, så att det känns lite helgfint. åtmindstonde några timmar!
Diskmaskinen är fortfarande trasig... försöker med positia tankar; man får rena händer, det går mindre ström... ja, det var nog det ända jag kunde komma på nu... om ni frågar om några negativa tankar, så lovar jag att jag kan komma på minst dubbelt så många!! =P
På söndag är det skotercafé på "Gammla Skolan" här i byn. Då tycker jag att ni ska hoppa upp på skotrarna och komma dit och fika!! =)
HA det gott, å trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)