Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 6 december 2010

4-årskontroll

En underbar helg i Piteå har vi haft!!! :) Vi började med bowling, vad jag kan minnas så har jag inte bowlat sen barnen föddes, och tror eller ej, men jag gjorde en STRIKE på första bollen jag kastade iväg!! ;) Och sen en ...spärr, kanske det heter, jag ledde helt klart... OCH SÅ GÅR VÅR BANA SÖNDER!!!!!!! Så vi fick inte spela mer... Men då fick vi spela minigolf, coh det var oxå jättekul, fast där kom jag näst sist!! :) Trevligt sällskap, god mat, bra underhållning! Hann förbi Nordanåmarknaden en sväng innan vi for hem, -20 grader, jag höll på att frysa ihjäl! Men det fanns mycket fint där!
Igår afton hade vi julgröt med mammas syskon, samma som ovan, -trevligt sällskap, god mat och... bra lek!! Vi spelade julklappspelet där man har ett paket som är VÄL inslaget i fleraflera lager, tejpen snålas det minsann inte på, och när man får en sexa på tärningen så tar man på sig vantar och mössa och börjar öppna medans nästa person slår tärningen. Det visade sig att tärningen som vi hade inte hade någon sexa!!! *haha*
Alfons har varit på 4-årskontroll idag. Han hörde alla ljud i hörlurarna, såg alla bokstäver, även på lägsta raden, kunde rita det de ville, färger, räkna... ja, han gick igenom besiktningen UA!! Astrid var hos faster Ulla under tiden.
Efter lunch har vi varit ute och skottat och sen klätt julbocken i granris, stickit värre och lite knepigt att få honom "jämntjock", men jag blev ändå rätt nöjd!!

3 kommentarer:

  1. Kan man beställa en sån?

    SvaraRadera
  2. Det beror på vem Du är!!??? : )

    SvaraRadera
  3. Jag skulle oxå vilja ha en!! eller varför inte en hel familj! ;)
    /jessica

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)