Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 31 december 2010

Alfons fick ett eget snickarbälte i julklapp, tror ni att han var hyffsat nöjd idag när han fick gå upp till farfar och morfar och bygga?? Det är dock förstort så man får knyta fast det på honom, men det funkar det oxå!! Nästa gång blir det hängslen på oxå! ;)
Astrid fick sig en doktorsväska, och de är så söta när de turas om att vara sjuka. Och de hajjar ju vad alla "verktyg" är till för! Jag fick stoppa Astrid idag när hon skulle ta febern på Alfons, -i rumpan! Jepp, hon gjorde sitt yttersta för att dra ned byxorna på honom! :)
Astrid fick den första sjalen som jag virkat, den blev av sånt konstigt garn, men hon är helnöjd!!
Grabbarna har gått upp för länge sen, jag sitter som vanligt kvar här jag... det är såååå svårt att få sig isäng! Dels börjar ju "Navy CIS" just efter 23, och så har jag svårt att slita mig från handarbetet... Och jag kan komma på mig själv ibland på dagarna att jag längtar till den här stunden, det är så skönt att få sitta i lugn och ro! Barnen (främst Alfons) är inne i en period då han inte har ro att göra nåt nån längre stund. "Mamma, kan du leka med mig, kan vi hitta på nåt, vad ska vi göra nu mamma,..." Och jag vet inte huuuur många lekar jag sätter igång åt dem, men felet är väl att jag går därifrån efter ett tag, och då lessnar de. Jaja, det är väl en övergående fas, hoppas jag! :)
Nu ska jag iaf försöka få mig isäng, bara diska bort lite först!
Sov Gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)