Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 26 september 2012

Veckans matsedel har ni ju inte fått ta del av:
Måndag: Bortbjudna på rester! :) :) :)
Tisdag: Parisare (äntligen)
Onsdag: Korvsroganoff och ris
Torsdag: Palt eller blodpudding... beror på vad jag ids göra ;)
Fredag: Middagsfrämmande! :)
Lördag: Hockey...
Söndag: Grillad kyckling och ris (har Alfons bestämt)
 
Ja, lite ogrejdig vecka känns det som... men det blir nog bra! :)
 
Efter middan for Robban bort, och jag och barnen bestämde oss för att baka. Alfons som imopnerar på mig varje dag med att kunna läsa (tom små bokstäver) de mest krångliga orden fick läsa recept, och han var jätteduktig. Han tyckte dock att "ord" som dl, msk, tsk, gr var konstiga ord ;) Astrid fick hälla i ingredienserna och vispa runt, sen skrapade Alfons ned smeten i formen. Ja, det gjorde i stort sett allting själva, och jag var så impad av dem :)
 
Sen hoppade samtliga under sex år ned i badkaret (endel kaksmet var tvungen att tvättas bort ;)) På med pyjamas och mys tillsammans i soffan en stund innan vi avnjöt den underbart goda, nygräddade kladdkakan till kvällsfika :) Lyxigt, jag vet, och barnen var så stolta :)
 
Nu sover de så sött, och jag väntar på att klockan ska bli 22.00 så att min nya favvo-serie ska börja, "Oskyldigt dömd" på 7:an med Persbrant.

2 kommentarer:

  1. Tycker det är jätteroligt och inspirerande att läsa er veckomatsedel. Jag har väldigt ofta haft ambitionen att göra middagsmatsedel till vår familj också men på något sätt inte lyckats... Livet blir ju lite lättare med planering, lättare vid handling mm. Så med det sagt ska jag ta mig i kragen och göra slag i saken nästa vecka för att underlätta den bistra vardagen då jag börjar om att jobba! Sköt om dig :) Kram från Th

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att kunna inspirera någon! Om än jag tycker att den här veckans matsedel inte blev så rolig... på nåt sätt, fast mycket kul ist! :)
      Härligt, då vill jag läsa er matsedel nästa vecka!! :) Kanske vi kan byta recept! :)
      Kramelikram

      Radera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)