Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 16 juli 2009

Alfons Åberg

Idag har jag varit till stan och blivit av med "lite" hår!! Alfons busade hos Mikaels och Astrid fick vara hos morfar! =)
Stökat och städat. Sytt lite draperier till husvagnen, (hittade finfina tyger på Åhlens rea!) Alfons har badat 2 (!?) gånger och Astrid har badat en gång (lortgrisar!) Astrid har bara sovit ett pass idag, sen har hon vägrat i sten att sova, när hon väl skulle få somna nu ikväll så var hon alldeles för trött... men till slut så. Alfons ville inte heller sova, utan försökte sig på "Alfons Åberg"-fasoner; "mamma, jag är törstig, mamma, jag måste kissa, mamma jag vill ha nässpray..." hmmprhh... men skam den som ger sig, jag vann även denna kväll! =)
Robert blev oplanerat kvar i Lövånger för att skruva ikväll. Efter barnen somnat så har jag pysslat på med mitt "rallycross"-uppdrag, så nu är det klart! =)
Det har åskat, blixtrat och dundrat ganska rejält idag, mysigt tycker jag. Alfons håller för öronen... svårt att förklara för honom vad det är som låter, och varför han inte får se en film...
Robert är ute i regnet nu och plockar ned förtältet... blir visst utflykt imorgon!! =) =) =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)