Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 12 maj 2010

På tal om myror...

...på jobbet är det så viktigt med hygien och renhållning. Vi måste "sprita" av bänkytor vid mattider för att det ska vara absolut rent. Är vi två personal så ska en ha förkläde och lägga upp maten på tallriken, medans den andre serverar... Allt är så otroligt noga... mensi dessa små svarta äckliga myror som kryllar på diskbänk, i diskmaskin, i skafferi, i skåpar, ja, typ överallt, näe... det verkar inte göra något... vi har klagat och klagat, och det enda som har hänt är att det har spridits ut lite myrr ute... de är ju för tusan redan inne i huset!!! Igår hade jag tom en liten myrrackare som klättrade i tröjan på mig!!!! *USCH* Lite action vill ja ha!!!

Har ju jobbat ikväll och barnen skulle över till grannen. Jag klädde dem och skickade ut dem, jag tog på mig skor å jacka och tog bilnyckeln, då jag kommit mig ut så var de nästan framme hos grannen!! Det är kul att de trivs att vara där!!! Och jag tror nog att hon tycker om det oxå!! =)

När Astrid sovde var jag och Alfons ute och stökade på. Tog bort julgransljusen (!!!??) från granen och tvättade alla cyklar!! Han tyckte det var ungefär huuuuur roligt som helst att få spruta med vattenslangen!! Jag har varit ganska duktig med kameran idag, kika in snart igen så kanske jag har lagt upp nå bilder...

Har jag beklagat mig nåt om halsen idag?? Det måste jag ju få göra; den är ond, och rösten sviker. På förmiddan lät jag som en bastuba, och efter att ha jobbat en kväll med halvdöva männsikor där man måste skrika för att de ens ska ha en susning om att förstå (nä föresten, förstår gör de inte ändå... ;)) vad man säger, så låter det inte bättre... Vad tror du Robban om jag skulle ta och vara tyst resten av veckan??? =P

Nu är jag som sagt ledig 4 dagar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)