Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 28 maj 2010

"Rallertanter" (ett ord som Robban aldrig hört, men visst finns det??)

Tänk vilket bra jobb jag har, idag har vi varit på "Träffpunkten" och fikat. Uppskattat av tanterna som följde med. När vi kom in genom dörren vände sig alla gäster om och skådade oss från topp till tå. Sen tycktes de tro att ingen av oss hade hörsen i behåll, då de högt och inte alls generat pratade om "oss", "det där är ju NN från NN, hon bor på Nygården nu och är si och så..." Och tänk va konstigt, jag har inte sett någon av de tanterna på Nygården och hälsat på, hur kan de veta??? Snacka om Skvallerkärringar!!!!!

Pappa har grävarjobb här i byn några dagar. Alfons fick åka med honom i grävmaskinen ett tag idag, snacka om nöjd kille!!! (Alfons alltså ;)) Pappa tyckte att han hade måååånga frågor! =P Medans vi väntade på att han skulle komma hem var jag och Astrid ute och gungade, hoppade, sparkade boll och cyklade...

Som alla andra dagar i veckan har inte jag och Robert ätit middag tillsammans idag heller... Men han kom hem i lagom tid för att ha fredagsmys med mig och Alfons. Astrid somnade tidigt, och Alfons fick rå om oss och ostkrokarna själv. "Mamma, visst har vi haft fredagsmys en gång förrut med Victor och Cornelia, när vi hade den andra soffan??" *haha* Ja, det är tydligt att det inte händer särskilt ofta det i detta hus... =)

Nu ligger Robban och sover i soffan med fötterna i mitt knä, jag ser "Sex and the city"-filmen, för typ 5:e gången, jamen den är faktiskt bra!! Riktigt mysigt tycker jag att vi har det, han är ju iaf hemma!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)