Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 18 december 2009

ditt och datt

Idag har vi varit och hälsat på min mormor!! Jättetrevligt!! Alfons hade dock otur, förts ett fall ner från rollatorn (men det gick bra, inga tårar) och sedan ett när han stod på kökssoffan och tittade på tavlorna. Ett kliv utanför och raklång föll han ner och slog huvudet i en stol. Skrik och tårar, och två mormorar som var nära hjärtinfarkter! ;) Men efter lite blås och puss så gick det över, dock har han en bula kvar som bevis!

Sedan trotsade vi kylan (fast det har ju inte varit sååå kallt idag) och styrde kosan mot stan! Nu är alla klappar så när som på en klar! (tror jag iaf...) *nice* Barnen har skött sig exemplariskt! Ja, även Du, mamma/mormor!! =P
Middag hos mamma och pappa; våfflor!!! *mumma* Vårat våffeljärn har varit trasigt i typ ett år, och nu har vi fått oss ett nytt!! =) nu ska här gräddas våfflor, minst en gång i veckan!! (Robert protesterar!? =P)
Astrid har mumsat på tvättmedel idag... hur farligt är det??? Hade plockat ner en tom förpackning som skulle kastas, men tydligen var det kvar lite i den... och Astrid hittade den, givetvis... hon kräktes lite sen, och hon har inte visat något (mer än vanligt ;)) missnöje över att det skulle vara nåt fel. Tror inte att hon fick i sig nå stora mängder heller...
Jag har sovit en stund i kväll då jag jobbar i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)