Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 1 december 2009

Distrikt-häxa

Alfons har varit på tre-årskontroll idag! Han var jätteduktig! Vi fick dock inte "våran" distrikta, utan en "annan häxa". Alla barn ska ju helst vara lika; lika långa, samma vikt, samma tal... så att allt ser perfekt ut i den lilla vita bok som man får... Alfons ligger ett snäpp över viktkurvan, så då tyckte hon att "han har lagt på sig" ( sagt med neddragna ögonbryn...) att han sedan ligger två snäpp över den "normala" längden, det spelade som ingen roll.... jag ångrar nu att jag inte ifrågasatte henne mer... vaddå, tycker hon att vi ska ge honom mindre mat eller? Jag tycker då inte att han på NÅGOT SÄTT är "för kraftig"!!!?? :( Och talet var ju inte helt perfekt, och alla barn som är tre och inte har ett perfekt tal, de får en remiss till logopeden. VILKEN TRE-ÅRING PRATAR PERFEKT???? Han behöver iallafall inte fara till en logoped... Sen fick han ett klistermärke!! =) Astrid följde med, och hon skötte sig oxå snyggt!! =D

Ikväll har jag jobbat!! NU är det kvar att jobba en natt! Och sen är jag ledig i fyra dagar!!! =) *yippie*

1 kommentar:

  1. Vilket tjafs! Snacka om att jag kommer att få neddragna ögonbryn på Felicia när hon blir tre. Hon är ju redan jättestor :-)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)