Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 14 december 2009

luciatåg

Igår var jag till Vebomark till en "gammal" jobbarkompis på middag. Super trevligt! Alfons följde med mig och han fann en kompis direkt i en av hennes söner!! =)

Idag har vi haft Julfest i bönhuset. God gröt och julskinka åt vi. Vi hade ju övat in några jullåtar så barnen klädde om till att gå i luuciatåg. Alfons tyckte att det vart lite för spännande, och Astrid hade fullt sjå med att försöka äta upp ljuset hon höll i. Men jag tror att det var uppskattat även om det var lite svagt i sången!! ;)

Jag jobbar i natt! Än så länge har det varit hyffsat lungt, men vem vet, natten har ju bara börjat! Eftersom vi åt julgröt vid tre, så hade jag med mig lite mat hit. Hittade en köpes-paj i frysen hemma. "Kycklingpaj men paprika och broccoli" hette den, men jag tyckte nog att det hellre var "Broccolipaj med paprika och kyckling", och jag är ju inte så jättemycket för broccoli.. men den slank ned iaf!!
Nu ska jag gå och göra nån nytta!
Hoppas att ni inte läser detta förrns långt senare idag, utan att ni nu sover gott i era sängar!! (eller kanske soffor...?) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)