Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 15 december 2009

"föl ja ä såå tlött" ;)

Strax före fem tyckte Astrid att dte var dax att gå ner imorse... eller, vaddå imorse? Det är ju typ natt då! ;) Hon har varit stökig i natt, så det var inte lönt att försöka få henne att somna om. Men man hinner ju en hel del då man är uppe FÖRE tuppen; diska, tvätta, plocka undan leksaker, bädda rent i alla sängar... Men jag hade gärna haft allt det ogjort och fått sova tre timmar till!! Högst upp på min önskelista till Tomten står just för tillfället: SÖMN!! =)

Alfons har varit till tandläkarn idag! Superduktig kille! Hoppade upp i stolen, fick på sig solglasögon mot lampan och gapade medans hon kraffsade på med den där otäcka pinnen och han klagade inte ett smack! Däremot hade han fullt sjå att hinna fråga henne om vad allting var! =) En liten blå dinosaurie valde han sedan! Astrid fick oxå provsitta i stolen och dricka vatten! Hon hade tydligen mycket tänder för att vara ett år...

Jag ska och jobba eftermiddag idag, så barnen sover en liten stund nu för att orka med. Har gjort en fläskpannkaka som de kan kalasa på till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)