Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 17 december 2009

tio för en hundring

Igår hade vi en så bra, trevlig och mysig dag! Först lite julkortspyssel på morgonen, men jag kan berätta för er att de inte vart postade i rätt tid, så kanske att ni får dem efter jul... Till er som int efår nåt kort av oss, säger vi: GOD JUL PÅ ER!!
Sen for vi till världens finste Anna i Bissjön och lunchade. Jättegott och jättetrevligt! Vidare en tripp in på varuhuset. Där shoppade jag sockar!!!Till skillnad frän min far, bror och sambo så kastar jag sockarna direkt när det är hål på dem! Och det har resulterat i att jag bara har haft ett par sockar!! Och det kan jag tala om för er att det klarar man sig inte på! Så varannan dag ungefär så har jag tjuvat ett par av Roberts sockar... "hälen" hamnar visserligen på vaden, men det funkar faktiskt oxå, men bara om man har långkalsonger, annars har de en tendens att glida ner... På varuhuset hade de iaf 10 par sockar för 100 kr! Bra pris, då har man råd att köpa sig nya!! (Och NEJ, mamma, jag lagar dem INTE!! :P)

Till middag tänkte jag göra en kycklingpaj med smördeg. Hittade ingen smördeg på konsum, så jag tänkte göra den själv, men jag kunde inte hitta ett endaste recept på det!!! Då blev jag så "neg" så jag ringde Robert och han fick köpa med sig pizza hem. Det var super länge sedan...

Efter middan var vi bjudna (eller bjöd vi oss själva?? ;)) till Svarttjärn, där serverades det glögg och julgodis, *mumma*!!
Idag har vi sjåat på med att städa, men det går dåligt. Astrid är en fena på att hitta och dra fram saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)