Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 4 januari 2010

*brrr*

Astrid har varit gnölig och halverst omöjlig inatt... Alfons vaknade och sa "Mamma, jag kan inte andas"... jag har frysit i stort sett hela dagen... undrar om det är förkylningar på gång... =( Jag tycks ha sjåat på hemma idag, men ändå inte fått upp värmen. Jag har ju den tendensen att klä på barnen mer och mer då jag fryser... de tycker inte om det... men om jag fryser, så tänker jag att alla andra oxå fryser!!! Men så kanske inte är fallet... ;)
Har dock inte eldat idag... så jag kanske får skylla mig själv... men om sanningen ska fram så IDEÈS jag rent av inte gå och hämta mer ved... Tycker för övrigt att det går bättre att elda i köket än vad jag trodde i början av vintern. Jag trodde att Astrid skulle noncha värmen från den och bränna sig, men så har inte varit fallet... =) Det är ju en otroligt mysig värme den ger! Tyvärr bara i köket...

Annars har det varit en riktigt mysig dag. Sett lite på "Rorry -racerbil", stökat undan lite, tvättat, lekt och lunchat mormors våfflor!! =)

Lämnade barnen på dagis just före två... känns sådär att lämna dem ungefär då de andra barnen ska hem... men, så är det, och de har ju faktiskt rätt att vara där!! Jag har då naturligt vis jobbat ikväll... och inte ens då fått upp värmen, fast jag sprungit som ett tok!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)