Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 15 januari 2010

fredagkväll del 2 =)

Nä, Astrid var ju inte så sugen på att sova... men när Robert kom hem så klädde jag på mig för att gå en promenad, få ha hjärnan i fred ett tag! =) Astrid kom på ett "bra" knep för att få vara vaken ett tag, stoppa fingrarna i halsen så man kräks! Hon gör ju det ibland, tror hon tycker det är roligt att "tjöjjes". Så ikväll blev det välling och morötter uppkräkt i sängen, över henne och över den nytvättade snutten!!! Hon helnöjd! Jag skyndade mig att klä på mig och gick ut!!!! *skratt*

Mörkrädd vet ju alla redan att jag är, och något av en expert på att skrämma upp mig själv! Men kvällens tankar gick mestadels till rådjuren som vi har häromkring oss. "Grannen i norr" har mat åt dem, så vi har ju rätt gått om sorten här. De har nån slags promenadstråk över vår gräsmatta. Så jag tänkte där jag gick i mörkret att jag kommer ju att skita ned mig om det hoppar ut en liten Bambi just framför mig. Så jag gick och sjöng högt och tänkte att min sk(r)önsång skulle skrämma dem och hoppa ut låååångt framför mig istället. Men de blev nog alldeles för rädda, för det var ingen som visade sig. Eller oxå är de så kloka att de redan gått och lagt sig att sova under en gran!!

Jag ska oxå gå och lägga mig, dock inte under en gran!! Ja, jag tycker nog att jag har blivit duktigare på att komma mig i säng tidigare på kvällarna... fast å andra sidan så ligger jag ju och läser nu, så nå mer sömn blir det nog inte...!

Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)