Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 29 juni 2010

Är alldeles för trött för att skriva något vettigt... ;)

Vet ni, att nu är det bara två arbetsdagar kvar!!!! Och sen går jag på semester!!!! I 6 veckor!!! Lyllos mig!! Mig är det minsann inte synd om!! =P

Idag har varit en sån seeeeeeg dag på sjået... Roliga arbetskamrater, men ändå så seg!! Minutrarna har sekat sig fram allt vad de har kunnat... Men guldkanter med skratt har såklart, ändå infunnit sig! Och vi tog ju en prommis till "Träffpunkten" och fikade... nä, jag ska nog inte klaga nu heller... men ni vet hur det kan vara ibland?? Det är nog det att semestern hägrar... jag har nog börjat trappa ned... ;)

Var på stan igår, tänkte hitta mig nå kläder... Men jag kom (återigen) fram till slutsatsen att jag inte är gjord för kläder... Och det, kära vänner, är allt annat än bra!! För mig vill man helst inte se utan kläder... (kanske inte med heller... ;)) Eller är det så att kläderna inte är gjorda för mig?? Passar det någotsånär över axlar/ mage, så kan man ge sig den på att de inte passar där i mittpartiet... En gång när Alfons satt i mitt knä, tittade han i min tröja och sa "Vad har du där mamma??" "Ja, svarade jag, vad har jag där??" Han gluttade ner igen och funderade sen sa han "INGET!!" =P Nä, det är väl kanske så... Det är som min kära kollega sa "Bh:n skulle man haft på magen istället, för där väller det ut mer..." *haha* Så sant så...

Jag hittade ett par jeans på rean, 100:- Det var billigt tyckte jag. Däremot var det sån här "waist"-storlek, och det hade jag ingen som helst aning om vad jag har för storlek i, men jag måttade på ett ungefär och tänkte att nja, kanske ändå att man kan pressa ned sig i dem. Sagt och gjort, in i provhytten och slet på mig dem... Och trot eller ej, men i kom jag!! Fick dem över både lår och rumpa!! Njaä... de gick ju inte att knäppa... men det tyckte jag inte spelade någon roll (det finns väl kilar?? ;)) (Jag är ju hursomhelst inte gjord för kläder) Jag var bara nöjd över att jag fick på mig dem... när jag sen korvat mig ur dem och läste på lappen stod det "loos fit"... jaha... de skulle inte sitta så tajt kanske... Usch vad jag svamlar, det finns liksom ingen mening med det jag just skrivit, jag tyckte själv bara att det var komiskt, och skrattade åt mig själv där jag stod... (Och nu mer så vet jag vad jag har för "waist"-storlek, och bara för att skryta, så var dessa byxor två storlekar mindre än det...!! =P)

Så, nä, det blev inga kläder till mig, bara lite mat och blöjor till barnen... som vanligt!!

Ikväll har jag sett "Shutter Island". Själv. Robban har varit uppe och sjåat (han är sååå duktig, Min Robban!!!=)) och han ville inte se den, så jag har suttit här i köket och sett den 2 timmar och sjutton minuter långa filmen själv på en pinnstol!! Men det var bra!! Jag skulle bara vilja ha slutet förklarat för mig... Känns ganska hutlöst att ha suttit här hela kvällen och bara glott på film, när jag istället kunde ha tvättat, diskat, torkat golv... you name it!!! Men det sket jag i , för vet ni vad??? Det finns kvar till imorgon, var så säker!!! =P

Sov gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)