Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 26 juni 2010

Midsommar 2010

Midsommarafton 2010 firades först på fotbollsplanen här nere med en del byssbor. Kul att så många "utflyttade" kommer oxå!! =) Sen for vi vidare till Bjuröklubb där vår och typ 10 husvagnar till stod!! Vi dukade långbord, tände grillar och grillade. Åt gott med trevligt sällskap. Efter middan var "bortdiskad" dukades det fram en buffé av tårtor och pajer... farligt gott!! Barnen lekte på, (vi räknade till 21 barn...) var ner till stranden, åt godis och var så nöjda!! Summa summarum kan man säga att det var en bra midsommar!! Förutom.... före middan fick jag huvudvärk, och den ville inte alls ge med sig, blev bara värre och värre... så vid halv elva gick jag och la mig, och trodde att nu är den kommen, min hjärnblödning... Jag tror aldrig att jag någonsin har haft sån skallebank... 2½ timme senare kom Robert oxå och la sig, och efter det nån gång somnade jag, och vaknade med betydligt mindre ont!! =)

Idag har Robert farit med Grabbarna Grus till Skellefteå där det är tävling imorgon, surströmming stod visst på deras meny idag. Jag bjöd in mig och branen på grillad lax hos mor och far, mycket gott! Toppades med rabarberpaj och glass sedan!! =)

Nu är barnen badade och sover så sött i sina sängar. Jag har försökt plocka undan här lite men nu har jag sjunkit ned i soffan med kvällens synd; Cocoa raspberry... Känner mig gräsligt trött, fast jag fick sova till åtta imorse och dessutom slumrade när Astrid sovde idag.. men jag skyller på sviter efter min "hjärnblödning"... Och JA!!! Jag lovar, jag ska kolla upp det, men det känns som bökigt nu när vårdcentralen har flyttat till Skelleftehamn... Ja, visst är det bra att ha något att skylla på?? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)