Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 4 juni 2010

Vab

Ååå, vad det är roligt att logga in och se att det är nån som kommenterat!! =)
Jaha, idag är ju jag alltså hemma och vab:ar! Men det är inget större fel på henne idag, febern är som bortblåst... fast det är klart, hon har ju ingen vidare aptit, och lite mysigare än hon brukar... så det är nog bra att vi är hemma!
Vi har byggt med lego, en hel verkstadsby!! Jag har kladdat dit lite färg i håret, så det kanske ser nalta bätter ut...
Lunchen intogs i pyjamas, helt lovligt när man är hemma och sjuk!! =P
Astrid sover inne idag. Jag sa åt henne att gå ut till vagnen och lägga sig (ja, det brukar hon göra!!) men hon kom in igen och vifta med händerna och sa "huuuva"... Ja, det luktade faktiskt inte gott ute, det sprids koskit i skrivandets stund!!! Det är tjusningen med att bo på landet, På vintrarna blir man insnöad, och på somrarna stänger man in sig för att undvika att gå omkring och lukta som en koblaffa... ;) Nä, i "lagom mängd" så luktar det ju liksom bara "landet"... :)
Nu har jag lovat Alfons att jag ska gå ut och putta på fart på hans nya gunga!!!

1 kommentar:

  1. Här är det också småsnuvigt. Ena åkte på jättehög feber. Den andra är mest snorig, men då har hon förkylningsastma också.

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)