Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 7 september 2010

Åter till vardagen!

Så var man hemma från STOOORstan och tillbaka i vardagen med allt vad det innebär!! Det var jättetrevligt i Stockholm, men nog är det "borta bra, men hemma BÄST!!!"
Att åka tunnelbana har gått jättebra, jag tror att vi fick riktig kläm på det!! ;) Spårvagn provade vi oxå på. Kusin Stefan bor ju i Stockholm så han har varit snäll och ställt upp som guide. Han visade oss bla Rosendals trädgård och slott, och Valdemars udde där en Eugene hade sitt slott. Stan fixade vi själva, fast nog hade jag kunnat gå där en dag till! =p Halva tiden går ju åt till att bara titta på folket som befinner sig på gator och torg!!
Mina sköna vita skor gick sönder och blev mer eller mindre tvingad till att köpa nya. Mamma skulle kasta de vita men jag lyckades gömma undan dem och tog dem med mig hem igen!! ...kan ju vara bra att ha!! :P Annars så blev det inte så mycket mera inköp...
I söndags var ju då tjejmilen, resans syfte! Nu hade vi ju innan gått flera mil (på stan, trädgårdar osv) vilket medfört diverse skavsår, men då var det dax för den riktiga milen!! Varför fara så långt för att gå en mil kanske ni undrar, men jag lovar er att det var det värt!! Vilken folkfest!!!!! :) Jätteroligt var det, Över 20000 tjejer som tog sig runt Gärdet, musik spelades runt nästan hela svängen, det bjöds på dricka, druvsocker och frukt... Som sagt, det var jätteroligt och tycker absolut att ni ska fara och prova nästa år!!!
Bussresans höjdpunkt på vägen hem var att de visade "Mamma Mia", annars hände inte så mycket mer, hade ju som tänkt sova, men det gick inte. Jag hade myrkryp i stort sett hela vägen ner och större delen av vägen hem. Jag är otroligt tacksam att jag fick ha ett helt säte för mig själv så jag kunde röra mig utan att störa nån sovande "granne" För med denna RLS så går det bara inte att sitta stilla... Men klockan 03.00 så släppte busschauffören av oss här nere vid E4:an, mycket snällt! Jag tog jag fick en rekordtid när jag gick hem med resväskan, gatlyset var ju inte tänt!!! Galet mörkt!

Men även om det har varit roligt och det har gått över förväntan bra att vara utan barnen, så är det skönt att komma hem!! Deras gosiga kramar är det mysigaste som finns! Och som sagt, man är snabbt tillbaka i vardagen, hela gårdagen gick åt till att städa, tvätta och röjja upp här hemma efter dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)