Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 29 september 2010

lite av varje nattsvammel

Robban har varit uppe och slamrat och byggt ikväll!! Det gör mig sååå glad!! Det behövs inte mer... kom och slå in en spik på vindan och jag ska vara dig evigt tacksam!!! =)

Jag och barnen har varit lediga idag. Fått en beställning på en Åremössa, så vi for till stan för att köpa garn. Svängde in och hälsade på på Robbans nya jobb, så nu vet vi hur det ser ut där oxå! Barnen kunde dock inte låta bli alla grejer som stod i butiken... tur att det är husvagnsgrejer så att det mesta är i plast! ;) Vi lunchade med Therese på Subway. Jag har aldrig ätit där förut, men det var ju supergott!! Barnen skötte sig för ovanlighetens skull riktigt bra, de gick och höll varandra i hand och var så skötsamma. Särskilt mycket mutor var det inte heller. Alfons har fått köpa sin aförsta "gogosar" idag, han var mäkta stolt! =)

När Robban gick upp stoppade jag ned barnen i badkaret för uppblottning. Astrid var meste bråkig och Alfons fick sig några rejäla smällar av en mugg, så hon åkte upp ur badet och ner i sängen, redan före klockan sju... men efter lite protester så somnade hon! Alfons såg film en stund men kunde inte somna så jag la mig bredvid honom. JAg jobbar ju inatt så jag tänkte att det blir ju bara bra att jag kan vila en stund, men inte kunde jag somna inte... Gick och la mig i soffan en stund istället, och tro´t eller ej, men jag somnade och försovde mig nästan!! Men en halvtimmes sömn gjorde mig nästan bara mer trött...

Ja, i Lördags var vi som sagt på avslutningsfest med JL motorsport i Uttersjöbäcken, hos Burken. God mat och mycket trevligt sällskap! En sådan fest som man skulle vilja uppleva igen... =)

I fredags var jag på Vårdcentralen för att kolla upp min huvudvärk. Fast den har ju faktiskt varit riktigt bra nu i två veckor!! =) Efter en nogrann undersökning av doktorinnan så trodde hon att den beror på stress/spänning/för lite sömn... Men jag ska fara och göra en datortomografi iaf... kändes ju mindre kul... :/

Söndag hämtade vi hem barnen som sovit gott hos farfars. For till Gärde där vi åt "bakispizza" fast vi kan nog benämna den som bara pizza! ;) Där blev vi som vanligt rikare! =) For till mor och far och presenterade mig, har int eträffat dem på typ två veckor! men de kände igen mig, tror jag iaf! :P där fick vi bullfika och trevligt sällskap!

Nu ska jag gå och städa lite... försöker sprida ut sysslorna över natten så att jag har nåt att göra... Mössan är nästan klar, huvudet värker, ögonen är trötta och magen kurrar... Så en tvättstugestädning kan nog få mig på andra tankar! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)