Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 10 september 2010

uppdrag granskning

Vi har ju TimeCare på jobbet och lägger våra egna scheman, kanon!! =) Jag har verkligen ett glidarschema just nu, varit ledig en vecka, jobbat två dagar, och nu är jag ledig fyra dagar, jobbar två dagar nästa vecka och sen ledig fyra dagar igen... Visst har jag lyckats bra?? ...men det är klart, det blir ju dessto sämre i slutet av månaden... Men det får man väl ta!!

Huvudvärk idag... :( Men jag har faktiskt tidigare i veckan ringt vårdcentralen och bokat tid hos läkarn för att kolla upp vad som finns inom pannbenet, och vad denna irriterande huvudvärk beror på... risken är stor att besvikelsen blir stor då där inte finns så mycket... ;)

Igår kväll såg jag "Uppdrag granskning" och blev gooode upprörd... kanske är därför jag har skallebank!? I Piteå lovar man garanterad plats på äldreboende när det behövs, och det är ju jättebra!! Men det finns ju inte personal för det!!! Så de låser avdelningar på nätterna! Just programmet handlade om en demensavdelning som låstes nattetid utan personal därinne. Filmteamet filmade på natten genom glasdörren där man fick se de dementa gå omkring och rycka i dörrar hela natten... Idiotiskt... Har ni inte sett det så tycker jag att ni ska gå in på www.svtplay.se och titta på det!

Önskar att jag kunde skylla på huvudvärken för att slippa göra nåt, men icket serru... dagens att-göra-lista är låååång, så det är väl bara att börja beta av den... :/

Ha en toppen dag allihop!!

kraaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)