Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 21 september 2010

Tvångsbeteende och glassätning!

Sitter och ser "Elvis i Glada Hudik" och det är ju bara så bra! Utvecklingsstörda och normalstörda som är med i en teater som gjort succé! "Dom" är ju helt underbara, säger så mycket klokt, gör så mycket tokigt/roligt, har så mycket att ge och lära oss. Jag har tur som fått växa upp med en "sån" härlig bror! (Ja, jag har ju givetvis tre härliga bröder!) :)

Jag är väl då en normalstörd... men särskilt normal vet jag inte om jag är... ;) Jag har idag erkänt för mig själv att jag har ett tvångsmässigt beteende att stänga luckor/skåpar... Men kanske är det så att vi alla har något slags tvångsbeteende?? Innan jag går och lägger mig så går jag en runda och stänger ev. skåp som är öppna. För mig är det såklart en självklarhet att stänga köksskåparna efter mig, men för övriga i familjen är det inte samma självklarhet... Imorse hade vi lite bråttom iväg till dagis/jobb, så jag sladdade bara runt och släckte alla lysen, såg att badrumsskåpet stod öppet men tänkte att nä, det får väl vara så idag... Gick ut, låste dörren, spände fast barnen i bilen och kom på att jag glömt deras stövlar, så in igen och när jag stod där med stövlarna i handen i hallen, så tänkte jag att jag skulle stäng abadrumsskåpet när jag lix var inne igen... men Nej! Jag stod emot och gjord edte inte. Så det har stått öppet hela dagen medans jag varit på jobbet, men jag har int kunnat låta bli att tänka på det... Så det första jag gjorde när jag kom hem var att stänga det... Undrar om jag ska försöka busa till det imorgon och lämna garderoben öppen oxå...?

Idag fick jag med mig Victor och Cornelia hem oxå! =) Till middag fick de välja på lasange eller hamburgare, de valde så klart olika, så båda rätterna lagades till. Till efterrätt blev det big-pack-glass i strutar. Kladdigt och dant vart det, men gott var det! Cornelia var så kulig, hon tog en strut/våffla, fyllde den med kolasås och strössel, inte glass, för det tyckte hon inte om! Men det slutade med att hon vände struten upp och ner och hällde ut innehållet och åt det med sked istället!! =) Snacka om såvelätning!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)