Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 29 juni 2011

Dammsugarlycka

En lång och varm dag på jobbet idag. Det har verkligen inte varit svalt någonstans!! Och våra jobbarkläder är av material som absolut inte andas. Och tänk er att stänga in sig i ett badrum med någon för att hjälpa till med en dusch... det är verkligen inte behagligt, man skulle behöva en dusch själv efteråt... ;)
Till middag blev det enkel sommarmat. Kräm/ yougart och ciabatta. Barnen var överlyckliga över middagsvalet. :)
Alfons ringde Cornelia och frågade om hon ville följa med och bada i Korängesjön. Så jag och barnen for dit och hade det ljuvligt skönt!! Solen sken på oss och det fläktade lite härligt så all ohyra höll sig borta. Jag höll inte på att få barnen med mig hem igen. :)
När de gått i säng (nåja, Astrid somnade i soffan, innan kvällsfikat) så tog jag återigen på mig målarkläderna och gick ut till snickarboa. Av 13 paket innertak är nu 4 målade... nä, det går inte fort, men det är ju en början iaf! Jag har inte tänkt att det ska hänga på mig om det inte händer något uppe... :P Det är riktigt roligt att måla, poppar musik i öronen och skrålar till, så jag är rädd att Nancy (grannen) ska komma och fråga vad som står på... ;)
Blommorna har fått sig en ordentlig genomdränkning ikväll oxå, det behövde de verkligen! När jag kom in var klockan tio, och alla här inne sov. Så jag stökade bort i köket, hängde tvätten och duschade innan jag gick och satte mig här. Och nu lär jag bli sittande här, tills nån bär upp mig... ;)

Robban överraskade och hade med sig en alldeles underbar present hem idag, en ny dammsugare!!!! Den är alldeles blå och underbar!!! (Dammsugaren alltså!) Ja, Robban är ju oxå underbar... jag tror dock att han tror att den dammsuger av sig själv när det behövs... men tyvärr älskling, den gör inte det... man måste lixom dra den efter sig och skjuta munstycket framför sig... ;)

Ha det gott allihop, och kom ihåg att dricka mycket nu när det är så varmt!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)