Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 10 juni 2011

Earthgubbs... ;)

Visst ser det ganska härligt ut...? ;)
Denna jobbarkväll över, två pass av helgen kvar innan det är "helg"... :)
När jag kom hem fick jag mig en skål med jordgubbar som mina fina här hemma hade sparat till mig! :)
Det är äckligt kvavt och fuktigt här inne, ingen som helst ventilation... Men nu har vi hittat åt myggfönstret och tryckt fast det, så nu hoppas vi att det blir bättre! :) Har ni tänkt på vad man säger olika om dessa äckliga småkryp vi har...? Endel säger knott, jag tycker att det heter knort (enligt Robban är knott ett fabrikat på bromsband :P) Endel säger broms, jag säger brems (broms har man ju på bilen...;)) Jag säger mygg, endel säger myggj*vlar... ;) *haha* så kulig jag var nu!!! :) Men vad man än kallar dem, så är vi nog alla överrens om att de är onödiga små illonda varelser... och kom inte och säg att de är bra för fåglarna (Jo, mamma, så har du alltid sagt!!;)) det finns minsann annan mat som pippiarnan kan mumsa på!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)