Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 24 juni 2011

Midsommar

Jepps, de fanns på Barnens hus, tack för det!! :)
Det är "ungdomsgruppen" som stått för midsommarstången i byn iår. Så igår kväll var vi och byns alla mygg och högg björkris och klädde stången. Så idag vid 12 hoppade vi på cyklarna och cyklade till byastugan med picknink korgen och mötte upp andra byssbor. Fika och dans runt midsommarstången. Alfons följde morfars hem och Robban och Astrid for och handlade. Själv blev jag med städningen, skönt!! :) När jag packade upp resterna från fikat tänkte jag tjuväta upp ballerinakakorna som var kvar, men tjii fick jag, det var bortgröpt choklad ur dem... det var nån liten "råtta" som varit före mig! ;)
I år bestämde vi oss för att låta husvagnen vila ett tag till och stannade hemma i midsommar. Vi har velat så mycket fram och tillbaka, men nu känns det som om vi tog rätt beslut, det har verkligen öst ned regn... när regnet stod som spön i backen som värst skickade jag ut Robban för att stänga takluckorna på husvagnen... *haha*!! :D
Peter och barnen har varit här ikväll, ätit, lekt och pratat. Mycket trevligt. Övriga i den här familjen verkar då tokslut efter en dags midsommarfirande, de sover... :)
Idag har jag fått se det nyaste tillskottet i familjen Melander, endast 1½ dygn gammal, faster är så stolt!!!!!!!:)
Vid det här laget vet nog de flesta att vi oxå ska bli en till i familjen, och vi har insett att den lille skrutten inte kommer att få det lätt, h*n får redan skulden för diverse saker. Idag kom tex Astrid och hade trasslat ihop tre leksaker med snören, och jag frågade vem som hade gjort det, Astrid skakade på huvudet och sa irriterat "det hal bebisen jort!!!" :P
Nu kryper myrorna i mina ben så hemsk att jag måste upp och gå en sväng, hoppas att ni har haft det bra idag, vädret till trots!! :)
Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Så ni hakar också på trenden... att ha tre barn! Härligt! Grattis! /Kram, Annika

    SvaraRadera
  2. Vad alla är gravid jämt ;-) Grattis! Jag hoppas du får må bra och att du får en snäll bebis.

    SvaraRadera
  3. Åh, så mysigt! Jättegrattis till er! /Emma

    SvaraRadera
  4. Ha jo du jag anade nog det ja!=)
    Va kul!När är det beräknat?

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)