Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 19 juni 2011

Söndagkväll

I fredags åt vi surströmming till middag, bara vår lilla familj. Och det var sååå gott!! :) Jag hade nog kunnat äta hur länge som helst, men de övriga blev klara, och hur kul är det att sitta och äta själv?
Efter middan ringde Alfons till farbror Sören och frågade om han hade några jordmaskar i sin skithög, och det hade han! Så Alfons och Robban for och grävde fram några sådanna och sedan for de och fiskade. Jag och Astrid tog en cykeltur till mormor och morfar, där bjöds det på stekt strömming, ooooooo så gott! Det har jag nog inte ätit sen jag flyttade hemmifrån!! :) Dit kom iaf grabbarna oxå med fisk-fångsten, Alfons hade fått upp tre abborrar och en mört. Tror ni grabben var stolt!? "Pappa fick ingen!!" talade han minsann om!! (fast pappan hade ju haft fullt sjå med att hålla honom med mask och ta av fiskarna! ;)) Så efter att vi hade fått se dem i hinken gick de till bäcken som är bakom mor och far och släppte ut dem.

Igår var det en stöka-hemma-dag. Rensade i muren och planterade lite nejlikor, gräset blev klippt, några kantstenar nedgrävda, grillplatsen bearbetades, lusthuset skurades, utemöblerna fick sin rätta färg... Vi hade tur som fick hjälp av Tobias och mamma, annars hade vi nog inte fått så mycket gjort!! :) Det var ju tokigt varmt igår, så efter middan for vi till Bureå och köpte oss en mjukglass... där var det minsann inte alls lika varmt. Med hackande tänder fick vi iaf i oss glassen och sen körde vi en sväng i Bureå innan vi styrde kosan hemmåt igen.

Imorse tog vi oss en liten sovmorgon, en mysig frukost och sen gick vi ut. Men det var så mycket mygg ute så vi satte oss i bilen och styrde kosan mot stugan. Där fläktade det härligt och vi ångrade att vi inte hade något fika med oss. Astrid provade återigen utedasset, och hon tycker att det är så kul!! En sen lunch intogs och sen begav jag mig till jobbet, där jag hade en toppenkväll men finaste Catrin! :)

Nu tycks jag höra sängen ropa på mig så det är väl bäst att jag går och hör vad den vill! ;)
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Men som du jobbar Katarina.. Visst tar du det lugnt och vila lite oxå! =)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)