Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 20 juni 2011

sämmerdag...

*haha* Va du är gullig, Matilda!! Jag tar det lungt allt som oftast tycker jag!! :)
Jobbardag, en av de "tuffare" dagarna... Hämtade iaf glada och busiga barn, en mycket stolt Astrid som inte sovit i vagn idag, utan på "liggvilan". Alfons hade oxå fått ligga där och lyssna på saga, men inte somnat! :) Men jag hade fullt sjå hela vägen hem att hålla honom vaken. Mitt middagsförslag idag blev nedröstat av barnen. Jag ville ha tacopaj, men de ville ha parisare... Men på torsdag ska jag försöka få igenom mitt förslag!! ;)
Jag och Astrid har cyklat en sväng ikväll. När vi kom hem hade Alfons varit så duktig att han hade duschat, han börjar tycka att det är riktigt skönt och kan stå både länge och väl och spola vatten på sig. Så på min lott föll att duscha Astrid... Måste jag säga mer????????? Det tog typ en halvtimme att bara få av henne kläderna, sen var det skrik och gråt "jag viiiiiiiillllll inteeeeeeeeeee!!! Jag vååååååågal inteeeeeeee!!!" För första gången ville hon tom att vi skulle klippa av henne håret så hon skulle slippa... och inte gick det att förklara att det måste tvättas ändå... till slut ställde jag mig i duschen med henne så hon fick spola vatten på mig och jag tog en mugg och hällde över henne... och det gick faktiskt bra! Men jag har lovat henne att kolla om en sån där duschskärm... ni vet en sån så man inte får vatten i ögonen... vars kan sådanna finnas?? Jag ska minsann påminna henne om 13 år att hon inte tycker om att duscha...! ;) Barnen sover och Robban är borta. Jag slötittar på "Johan Falk", jag har sett dem förrut, men de är bra! Däremot tycker jag att det är så svårt att höra vad de säger...

1 kommentar:

  1. Skulle tippa att Barnens hus har skärmar!/Emma

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)