Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 16 juni 2011

Bilder

Nu kommer det minsann lite bilder här... :P Först på renoveringen uppe som i stort sett står stilla... Jag inser så här i efterhand att det hade sett bätter ut om jag hade skrivit bildtexten ovanför bilden, men nu blev det inte så... :)
Trappväggen
Ingång till Astrids rum och bakom farfars jobbarbyxor skymtar man Alfons rumsdörr. Innifrån Astrids rum.
Uppe i hallen/tv rummet Oxå lite utebilder:
cafémöbel-fyndet från "cup of love"
Nya trädgårdsmöbeln, som envisas med att ändra färg till gult... nedrans pollen... ;)
"Mitt projekt" ...sånär som att kapa in hörnen på stenarna... (Och ja, givetvis är det Robban som har gjort själva brunnsöverbyggnaden!)
Bron, blommorna och plattorna! *nöjd*
Och här var det bara en yttepytte liten sten som stack upp som skulle bort... den visade sig vara aningens större... ;)
Nu har jag bara 14 arbetspass kvar innan det är semester! :) Barnen har 11 "pass" kvar på dagis innan sommarlov... De längtar! :)
Som vanligt sågs jag och Robban bara som hastigast över middan, sen for han bort. Alfons har längtat efter torsdag kväll sen i måndags, för ikväll har det nämligen körts crossmotorcykel här inne på banan i byn. Mikael och barnen kom och hämtade honom och han fick fara med dem själv, kan ni förstå hans lycka, att få fara själv!!? Han kom hem vid halv tio och somnade nästan direkt!
Jag och Astrid har varit ute och busat, vattnat och tjollrat på.
Nu har Robban oxå kommit hem. Han har bla kämpat med en vattenläcka ikväll... det har varit två läckor här i byn idag. Och att vara utan vatten är ingen hit! Nu ikväll har vi vatten, det hade vi inte tidigare idag/ afton. Men nu är mor och far utan istället... pappa fick med sig vatten hem härifrån... man blir verkligen ställd utan vatten i kranen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)