Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 29 september 2011

Idag har jag ju bara skrotat omkring hemma, så jag har haft mina otroligt sköna mamma-trekvarts-byxor. Alfons tittade på mig efter middan och frågade vems byxor jag hade på mig, när jag sa att det var mina sa han "mamma, du har ju vuxit ur dina byxor!!!" :)

Astrid släppte ut lite illaluktande gaser ur sin rumpa, och Alfons höll för näsan och sa "ååhhhh" varpå Astrid sa "Jag behövde ju!" Ja, så enkelt är det, behöver man så behöver man! ;)

Jag har laddat in bilderna från mobilen idag till datorn, alldeles lätt var det inte att förstå hur man skulle göra, men nu är de iaf inne i burken. Kul att se dem i större format än i telefonen! :)

Robban har varit duktig uppe ikväll. Nu fattas det spackling och taklister i Astrids rum innan det kan målas och tapetseras!! :) Han är bäst min Robban!! :) Astrid var jättetrött ikväll och somnade i Alfons knä här i tv soffan när de såg "Emil", under tiden som jag gjorde det äckliga att skrubba rent badkaret, men Robban gjorde det som är ännu mer äckligt, rengjorde under badkaret och avloppet... *huvva* Sen myste jag och Alfons framför tvn, han fick kvällsfika här i soffan, och jag var tvungen att se så han hade svalt sista tuggan innan han somnade, jag hängde inte riktigt med, han var oxå trött! :)

2006, -när vi väntade Alfons så for vi in till BB sent en kväll för att jag inte hade kännt några rörelser i magen på hela dagen, orolig vart jag och ringde dit och de tyckte att vi skulle komma in. Men det var ingen fara, han hade bara en vilodag då! ;) Men jag minns iaf att jag tänkte och lovade mig själv att ALDRIG klaga på när bebisen sparkar, även om det är mitt på ett revben och det gör svinont och man tror att h*n har missuppfattat vilken väg h*n ska ut... ;) Och jag står fast vid det, ikväll har den lill* krabaten försökt trycka ut foten (el nåt) genom min mage i typ en halvtimmes tid, nästan sådär ni vet att man kan ta tag i h*ns kroppsdel, UNDREBART!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)