Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 15 september 2011

Våran fina kökssoffa!! :)
Så var den natten äntligen över. Astrid har haft en jobbig natt med gråt, skrik och sparkar, stackars lillan. Hon har varit så vansinnigt "arg", men liksom inte kontaktbar... Tur att Alfons sover gott och hårt ändå! :) Så jag har varit vaken inatt för det, och för de j*kla foglossningarna...
Jag kan inte förklara hur det känns... som om en slö fogsvans sågar med långsamma drag i bäckenbenet... det strålar och ilar ut i höfterna, upp i ryggen och ned till fötterna. Det smäller till i fogarna ibland så barnen undrar vad det var som lät. Det låser sig ibland så jag kommer mig ingenstans, verkligen ingenstans, hur mycket jag än försöker att gå, så går det inte. Jag har (pensionärsvarning!!! :P) glidlakan (typ sidenlakan) i sängen för att lättare kunna vända mig och få mig upp, ändå måste Robban ibland stiga upp för att hjälpa mig upp. Det känns helt enkelt som om jag håller på att gå av...

Men jag vet ju att det inte är farligt, jag går inte av, det är inte farligt för bebisen, och det kommer att försvinna (kanske inte helt, men nästan) Det är bara hormonerna som stället till det... Och nästa gång jag får frågan om hur det är kommer jag ändå att svara "jodå, det är nog bra.." ;/
Färdigklagat, nu ska jag ta itu med allt som behöver göras idag, för sitta stilla och inget göra, det klarar jag inte av, trots allt... ;) ...även om det finns de som tror det! :P

3 kommentarer:

  1. Visst är man som lite knäpp när man är gravid. För oavsett hur det är så svarar man att det är bra. Om man sen inte sovit på en månad eller kräks varje morgon spelar liksom ingen roll. För nog är det bra ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag hade mycket foglossning med Saga och det är verkligen jobbigt. Men som sagt, det blir ju bättre. Och den lilla som läggs vid ens bröst är ju faktiskt värt all smärta. Håll ut! :) /Emma

    SvaraRadera
  3. Jättefin soffa förresten. Jag har en som skriker efter målarfärg! ;) /Emma

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)