Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 20 september 2011

Idag har vi varit en sväng till gammelmormor. Sen for vi, jag, barnen och mamma, till Ersmark och hälsade på Tobias på jobbet. Han jobbar på ridhuset där. Barnen fick åka traktor med honom och tyckte att det var jättekul. Sen gick vi in i stallet, men si där backade Alfons snabbt då han tyckte att det luktade så illa. Men efter ett tag så hade han nog vant näsan lite, för då var vi då där inne och tittade på de stora hästarna iaf. Tobias förde sig såklart världsvan där inne i båsen bland hästarna, vi andra stod mest som stela pinnar i mittgången och hoppades att ingen skulle kunna nå oss. För hästar är ju faktiskt farliga i båda ändar, både fram och bak! ;)
Sen for vi en sväng hem till hans lägenhet. Mamma torkade fönster, vi strök nya gardiner och satte upp, städade lite, och barnen lekte så snällt.

Till middag blev vi bjudna på våfflor hos mamma och pappa.

När vi kom hem gick vi upp allihop och städade lite. Gav mig på lite spackling, men det blev inte så mycket...
Övriga gick ned för att mysa i soffan, och där sover alla tre nu, så sött!! :)

2 kommentarer:

  1. hehe de är även farliga mitt på för där blir man avkastad!! ;=)

    SvaraRadera
  2. Huvva, hästar är ju farliga! Saga vill börja på ridhuset, och jag kan svara "mamma är ju allergisk så då måste det bli pappa som följer dej". Halva sanningen är fasktiskt att jag är livrädd för hästar, men behöver ju inte alltid säga allt :) /E

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)