Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 18 september 2011

Söndagkvällen är snart slut, och det har varit absolut INGENTING att se på tv!!! Hur kan de ställa det så...?? Robban somnade för längesen här bredvid mig i soffan, jag förstår honom. Hade inte jag haft virkningen som sysselsättning hade jag oxå somnat. Överhuvudaget så tycker jag inte att det är så mycket på tv på veckorna heller. "Navy csi" på måndagar och "House" på tisdagar... thats it! "Bonde söker fru", "Ensam mamma söker", "Robinsson", "Fångarna på Fortet"... nä, jag tycker inte att det är bra... och de här nya programmen som jag sett reklam om, typ realityserier om fester och hemska svärföräldrar har jag inte ens gett en chans... Nä, tacka vet jag "sommarpratarna" tillsammans med ett virkarbete, det är grejer det!! ...hur gammal är jag egentligen?? ;)

Alfons hade ont i magen ikväll när han hade lagt sig sa han, så han fick sitta och mysa med oss i soffan en stund, och det var så mysigt! Det är inte så ofta man bara har "en av dem" för sig själv. Och efter lite kramar och mys så gick magontet över och han somnade så sött!

Astrid har varit utan tutte i en vecka nu, duktiga tjejen min! :) Hon har frågat efter den nån enstaka gång, men samtidigt svarat sig själv att de är ju hos Tomtenissarna!! :) Fast hon är lite orolig att det var för lite många tuttar för att räcka till alla Tomtenissarna... :) Snutten sover hon med, men den är inte alls lika viktig för henne längre. "Tutte och Snutte" satt som ihop för henne på nåt sätt.
Nu ska vi försöka kravla oss upp för trappen och sova vidare!!

1 kommentar:

  1. Håller med dig om TV-utbudet, därför är Solsidan superbra att ha på dvd. Blir liksom inte tråkigt på TVn då! ;)
    Heja Astrid, hon gör det så bra! En av fördelarna med att barn (eller mina barn) inte tar tutte brukar ju sägas vara att då slipper man ju vänja av barnen tutten sen. Men i ert fall går ju allt som på en räls! :)
    Kram och hoppas du får en bra dag /Th

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)