Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 30 augusti 2009

"läkemedel och äldre"

Det har varit min "tur" båda dessa mornar att stiga upp med barnen... jag har nog inte riktigt fattat systemet, för det tycks vara min "tur" varje morgon...? ;) Robert och Alfons for till Mikael och Cornelia på förmiddan och körde fyrhjuling. Alfons tycker att det är jättekul och pratar knappt om nåt annat. Fast han var ganska nöjd här hemma oxå med att köra sin lilla eldrivna. Det var Astrid oxå!
Jag har målat fönster på sommarbörninga idag, med Alfons tätt under mig i stegen. Ramlade ned gjorde han en gång oxå och slog huvudet, men efter lite gråt och kram så gick det över.
Robert har satt dit extralyserna på bilen och Alfons fick jobbet att rengöra skydden, en uppgift han klarade mycket bra! =) Även skottkärran fick sig en omgång med skurborsten.
Ikväll har vi varit i Svarttjärn och fått smaska i oss glass och hallon *mums*. Barnen somnade i vägen hem, precis som planerat! :)
Imorgon ska jag på kurs, "Läkemedel och äldre". Det ska bli spännande och intressant, men jag måste erkänna att jag gruvar mig lite... dels hur jag ska hitta till dit vi ska vara, för jag känner ingen (vad jag vet nu) som ska gå den... jag har ju missat flera kurser nu när jag varit mammaledig, så jag måste gå dem nu... och sen att sitta stilla i fyra timmar och bara ta emot en massa information... jag som de senaste tre åren jagat runt efter småtroll är ju inte van att sitta stilla så länge... ;) Men som sagt, bara jag hittar dit så ska det säkert bli trevligt! Och tänk vilka kunskaper jag kommer få, ni äldre kanske kan skippa era mediciner efter jag gått den här kursen, då ska jag muntra upp er på nåt annat sätt! Kanske med ett parti "Fia med knuff"...!? =P
Övriga familjemedlemmar zzznarkar och sover sen länge... jag ska gå och borsta mina tänder och sen snöra upp dem på axeln och gå upp och bädda ned dem! ;D
Sov Gott mina vänner!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)