Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 31 augusti 2009

stortjejen...

Jag frågade mig fram till "älgen" där vi skulle vara idag. Kursledaren var "icke svensk" och det var lite jobbigt att höra på henne. Full koncentration krävdes för att förstå vad hon sa, jag hängde ändå bara med i hälften ungefär... Och sen så tycker jag att det är så jobbigt att bara sitta och lyssna, jag kommer på mig själv med att sitta och tänka på vad vi ska äta till middag, vad vi ska hitta på imorgon... osv. "Skärpning Katarina" tänker jag och koncentrerar mig i 3 minuter till, sen är jag tillbaka i andra tankar...
Hur som helst så är det iaf en givande kurs, man får sig en tankeställare, (om det verkligen är nödvändigt att en vårdtagare har 15 tabletter i morgondosen... de blir ju mätt på bara tabletterna... )

Barnen har varit hos Ulla och Sören och tydligen haft det jättebra... de hade inte fällt en tår över att jag varit borta. =)

Vet ni vad det är "som går och går och ofta kommer till dörren"? Svar: Astrid. Nu vandrar hon omkring och tycker att det är riktigt roligt! Får hon brottom någonstans så kryper hon dock. Känns på ett sätt bra att hon lär sig gå innan alla vinterkläder ska på, för man blir ju inte direkt smidigare i overall...

Mikael med familj komme en snabbis ikväll, så pass att jag hann bjuda på kaffe iaf! ;P Alltid trevligt med främmande! Hit är man alltid välkommen!! =D

Robert är för en gångs skull vaken ikväll! (=P) Han sitter och ser på "American Choppers". Inte det mest intressantaste programmet om ni frågar mig, men vem/ vad gör det!?
Jag ska krypa i pyjamas och gå upp och lägga mig och läsa. Har börjat på andra boken av "Rosie" en skiiiitbra bok, jag måste tvinga mig till att lägga bort boken för att få några timmars sömn...

Sov så sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)