Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 4 juli 2011

10.10 kom Alfons ned i "morse". Det första han sa när han stängt dörren var "har jag sovit längre än Tobias nu???" *haha* det är hans mål... ;) Innan det hade Astrid hunnit bada och tvätta håret, givetvis var det tjaffs innan håret var tvättat, men jag måste ändå säga att det gick hyffsat bra.

Vid lunch cyklade vi ned till byastugan och låste upp dörrarna för loppisen. Mamma kom och höll oss sällskap och hjälpte till med försäljningen. Jag köpte mig en sådan här visp (bilden nedan) tänkte att den kan vara alldeles ypperligt att ha i husvagnen! :) Sen "hittade" jag minsann en fåtlölj oxå. Den kommer att passa finfint uppe... om det någonsin blir klart där vill säga... Jag hade tänkt gå ut och måla ikväll, men Robban for bort... och ska jag vara riktigt ärlig så känns det bra att ha en ursäkt att sitta här och bara skrota istället för att måla...
Mamma bjöd på middag idag. Astrid åt lit emajs, inget mer. Sen somnade hon i Tobias säng, utan tutte och snutte... hon har feber lillstackarn. Hon är inte alls kry. Jag har burit och burit henne, så jag trodde att mina armar skulle ramla lös och benen skulle gå av... Nu sover hon med alvedon i kroppen, hoppas hon är kryare imorgon. Alfons sover oxå, med "skopis" :)
Jag fick så fina Dahlier av mamma. Och sen var vi förbi en sväng till farbror och faster, och där fylldes bilen med ännu mer planter. Så nu måste jag införskaffa mer krukor eller dylikt att plantera i!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)