Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 14 juli 2011

Idag har det ju varit en alldeles förträfflig dag att göra bort en del inne. Jag och barnen har bakat kubbar och muffins. Att baka med dem är inte det lättaste, det är mjöl och grejs överallt, och det är mycket viktigt att de får he i lika mycket var. Helst ska de nog sitta i bakbunken... men de har roligt iaf. Jag berättade för dem att när jag var liten och hjälpte min mamma att baka med en precis likadan hushållsassistent som jag har här uppe på bilden, så höll jag handen på bunken och följde med runt och fatsnade med fingrarna i den där grejen där bak, kommer du ihåg det mamma??? :) Hursomhelst, Alfons gjorde samma sak idag, men han var lite snabbare och fick sig lös själv... han blev nog mest rädd. Sen har de givetvis fått slicka bunkarna och visparna. Vi hade mycket mjölk i kylskåpet så vi gjorde några fläskpannkakor (med oförskämt mycket bacon i! ;)) att stoppa i frysen oxå. Det är alltid bra att finna! :)
Robban har varit duktig ute och försökt få nån ordning på husvagnen.
Till middag blev det parisare ute på altan. Ljuvligt! :)
Sen for vi en sväng till farfar och Lena! :) Nu sover barnen och Robban är ute. Jag har bänkat mig i soffan för att fira Victoria... ;)
Pratade med mamma för ett tag sen, hon frågade om det var "en sämmerdag" idag... och det måste jag motvilligt erkänna att det är... det känns som att det bara går utför nu... :( Kryckorna har kommit innanför dörrarna här, men det ska nog MYCKET till innan jag tar till dem! ;) Jobbigast är nog att inte kunna busa med barnen på samma sätt som förrut, värst är när de springer runt benen på mig och jag inte får gå "normalt" men det har jag inte hjärta att säga till dem, de har ju roligt, och det är huvudsaken!! :) Men nu har jag som sagt bänkat mig här i soffan, och då brukar jag se till att jag har allt som jag behöver innan jag sätter mig, ett vattenglas, tv-dosan, datorn, telefonerna och dyl... för jag stiger inte så gärna upp i onödan!
Nä, nu blev det ju som ett klagoinlägg, det var inte meningen...
Snart är första semesterveckan gjord... och det känns som om man inte fått så mycket gjort. Fast om jag tänker efter så har vi ju faktiskt det, det har varit en social vecka, då vi haft en hel del främmande och så... Jag tror att det är det faktum att vi inte har varit ute med husvagnen som gör att det känns annorlunda... sista somrarna har vi ju farit och flängt mest varje helg hit och dit... men inte den här sommarn. Men det finns ju många anledningar till att de blivit så oxå... men jag saknar det!
Ha nu en trevlig kväll allihopa!!!

1 kommentar:

  1. Ostchips gör man genom att riva ost och lägga i högar på plåtpapper. Sen gräddar man i 200 grader tills de har fått samma håliga utseende som t.ex. havreflarn och är lätt gyllene till färgen. När de svalnat är de jättegoda att äta som de är eller att dippa :-)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)