Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 24 augusti 2011

I dag har Alfons äntligen fått fara till tandläkarn, som han har längtat. Hoppade upp i stolen och gapade och gjorde precis som hon sa. Astrid höll låda och pratade konstant. Hon fick oxå prova att åka i stolen, sen fick de var sin leksak, det var såklart det roligaste med besöket! ;) "Sprang på" gammelmormor och moster en sväng där oxå!
Sen var det sax för dagis, första dagen efter sommarlovet. Jag fick inget "hej då", ingen kram eller vink... de hade längtat dit oxå!! :)
Skojar ni att det händer saker uppe nu då?!!! Oooo ja!!!!!! Tänk att jag omges av så fantastiskt fina gubbar som spikar och sjåar på där!! Jag fullkomligt älskar slammret som de ställer till med!!
Jag måste erkänna att jag har fått en last... eller cravings heter det kanske... Vindruvor... ååå så gott!! Det är lite grann så att det måste finnas hemma för att jag ska klara mig!! Men det är ju faktiskt inget onyttigt! Och det är ett himmelens bra "motgift" till de där gräsliga järntabletterna som jag måste äta! ;) Mmm, tror att jag måste gå och ta mig några fler vindruvor, fats jag sagt till mig själv att jag inte får... ;)
Annars då... Jag är sjukskriven på heltid nu... :( Jag har nog inte riktigt velat inse att det skulle bli så... för jag vill jobba... det är inte alls roligt att vara hemma och inte klara av eller orka med det som man vill och det som man måste göra... men, men... nu är det så iaf...
Vi har varit till farbror Sören och faster Ulla ikväll och surrat en stund. Nu sitter vi och ser "Hästmannen" på svt1. Vi har sett det förrut, men det är lika faschinerande varje gång... jag tvivlar på att jag skulle äta brödet han bakade... med små möss springandes omkring... ;)
Nä, nu ska jag gå och ta lite druvor... :P

1 kommentar:

  1. Det är ju tur att det är nyttigt man blir beroende av. När jag väntade Minna åt jag enormt mycket apelsiner. Nu äter jag det däremot aldrig...
    Sköt om dej och magen!
    /Emma

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)