Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 26 augusti 2011

Å, vilken dag... natten var gräslig, varken alvedon eller tårar hjälpte... Robban sa åt mig att vi bara skulle ta det lungt idag, och vi har försökt, men det har int evarit så lätt... barnen har varit på sina sämsta humör... retats, slagits, sparkats, bitits, luggats... you name it...
Efter lunch gjorde vi iaf popcorn och satte oss att mysa till "Blixten", det var mysigt ett tag, men vi såg inte klart filmen...

När vi var ute så fick de syn på rabarberna och ville att vi skulle göra nåt av dem, så vi gick in och hämtade en kniv, och sen skötte de i princip allt. Jag skulle dock skära lös en sista och när jag tar i längst ned på stjälken så hoppar det minsann fram en slemmig stor groda därifrån!! Ja, det är klart att jag blev rädd!! ;) *huvva* Sen har Alfons och Astrid hackat rabarbern i småbitar, mätt upp ingredienserna i matberedarn och kört ihop smeten, de var så duktiga!!!! Så efter middan bjöd vi pappan som verkligen äääälskar rabarberpaj (NOT!! ;)) på efterrätt. Alfons vispade vaniljvisp till oxå, och sen fick vi avnjuta en mycket god paj!! Robban åt oxå! :P

Sen gick vi ut och stökade lite i diverse uthus... Morfar och mormor kom och hjälpte oss att bära in soffan, den blev sååå fin, vi kan dock inte riktigt komma överrens om vars vi ska ha den...

Astrid har somnat så sött i Alfons säng medans hon såg "pippi". Robban och Alfons är ute och sjåar med veden, tur att nån är duktig! Själv sitter jag här och degar till "Doobidoo".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)