Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 29 augusti 2011

Nu när jag är sjukskriven så får ju barnen vara på förskolan (jag försöker lära mig jag med Thessan... FÖRSKOLA, inte dagis... ;)) iaf. Jag har valt att inte ha dem där på "heltid" ändå, för ärligt talat, så är det ju mina barn och min uppgift att ta hand om dem, och det känns konstigt att vara hemma själv... även om jag måste erkänna att det är väldigt skönt att kunna ta en välbehövlig vila ibland... Och viktigats av allt, så är det viktigt för barnen att få vara på förskolan och leka med andra barn, och inte bara ha mig att vara med!
Hur som helst är det tomt och tyst hemma utan dem. Robban ringde och frågade var jag var som hade så mycket oväsen runt om mig.. men jag var hemma, med både tv och radio på så att det inte skulle vara så tyst här... ;)
Imorse for de iväg till förskolan, men de ringde vid lunch och sa att Astrid var så hängig, så det vara bara att fara och hämta hem dem. Det är faktiskt första gången som de ringer och vi måste hämta tidigare... Alfons var oxå snorig och jag mutade dem med att om de var vakna hem så skulle de få glass, så de höll sig vakna, men väl hemma så ville de inte ha glass, de somnade istället, båda två. Mina små söta... varma och snoriga är de, Alfons somnade under en dubbel yllefilt lutandes mot mig, tror ni att JAG var varm?? ;) Så nu får de sova så länge de vill, det ska säkert int evara några problem att få i säng dem ikväll iaf, hoppas jag... jag återkommer väl om det... ;)
Jag har iaf tvättat sängkläder idag, tyckte att det var en bra dag för det, då jag kunde hänga ut kläderna. Och det torkade ju på ett naffs, var dock tvungen att sätta fast dem lite extra med klädnypor då det nästan stormar här, har varit tvungen att ställa upp tvättställningen två gånger oxå då den blåst iväg... Och när jag ändå var på G med tvättandet så går maskinen varm med (hör och häpna) vinteroverallerna oxå... ja, jag skäms nästan att säga det, men det blev aldrig gjort i våras... men nu blir det och då kan de ju passa på att prova dem på dem sen oxå så får vi se om de kan ha dem eller om det behövs nya inför vintern... (hoppas, hoppas inte det!!)
Idag fick jag ett samtal från försäkringskassan, min handläggare tydligen, han ville presentera sig och lämna sitt nummer om jag undrade om något... och om jag förstod rätt så var sjukskrivningen godkänd...? Nja, iaf den första som var på 50%, så jag tar inte ut något helt i förskott... Och förra veckan ringde det oxå en från försäkringskassan, hon var oxå rätt trevlig! ...stämmer inte riktigt överrens med min erfarenhet med dem sen tidigare... ;)
Nu ska jag sluta svamla och gå och hänga lite overaller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)