Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 12 oktober 2011

Astrid har ritat sin första (tror jag då) huvudfoting idag! Jag är mycket stolt!! Ritat, spelat, busat och myst har stått på dagens "att-göra-lista". Jag måste säga att de har varit riktigt duktiga på att leka tillsammmans idag. Men jag funderar på att ställa in en fåtölj i deras rum och bosätta mig i den... Jag blir toooookig på att det ligger leksaker i köket, tv-rummet och toan (!!?). Men de vill ju vara och leka där jag är, därför sprids leksakerna omkring. Så jag tänkte om jag alltid är i lekrummet, så kanske leksakerna stannar där...!? Jag har lovat dem att inte tjata om att plocka ihop leksakerna när de har var sitt rum uppe att ha dem i, då slipper jag ju kliva över dem jämt, Robban bara skrattade åt det löftet, han verkar inte tro mig...? ;)
Vi hjälptes åt att göra en äppelpaj till efterrätt oxå, de var så duktiga på att skära äpplena!
I måndagskväll sa Alfons att han såg månegubben, och jag sa att ja, nu är det fullmåne, (och ni som känner våra barn förstår att det kom 18 frågor sen om månen ;)) tillslut sa Alfons "Det är en fullgubbe!" :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)